Prevozno sredstvo po terenu

Moderator: Hobo

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2443
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Sre Jul 15, 2020 9:37 am

Добра справа, али погрешна тема.
Нисам пробао нове погоне 2х10 или 1х11, 1х12 па не могу да судим. А то, да бицикл треба да се промени на врху брда, то нема везе с погоном ни величином точкова. То је до возача.
Резултати на тркама показују који погони имају смисла, а који не. Тренутно терам пренос 3х9. То има 9 реалних брзина без натезања ланца у страну. Нема 27 како би неки волели да представе.

Пре три дана сам био на Јастрепцу па сам загледао неке друге справе. Од моторних возила за терен, мени највише одговара нешто овакво:


Slika
Живи и пусти друге да живе!

DakiNS
Postovi: 374
Pridružio se: Čet Mar 05, 2015 10:18 am

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DakiNS » Pet Jul 17, 2020 8:37 pm

Svaki nož ima neku svoju namenu pa tako i bajsovi , sad što sa bricom ne možeš cepati drva ili barem ne lako i uspešno ne znači da ne valja , ako je neko zaljubljenik u vožnju po prirodi u skoro nemogućim uslovima ne znači da mora voleti neki drumski bajs koji može pratiti , NSU , Pretis ili Partizanov bajs od pedesetak godina. Dok sigurno ne može da prati jedan pravi terenac.

zarekg
Postovi: 92
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 9:29 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod zarekg » Pet Jul 17, 2020 11:35 pm

Nikako ne shvatate sustinu. Nece taj bajs sa jednim lancanikom napred proci i popeti se tamo gde onaj sa 3 nece. Sustina je da ce onaj sa 3 lancanika napred proci sve to sto ce proci i onaj sa jednim (jer su im najlaksi prenosi prakticno isti ili vrlo slicni), plus sto je potpuno upotrebljiv tamo gde onaj sa jednim nikako nije.

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2443
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Sub Jul 18, 2020 12:23 am

:-) Хит. Дај преносне односе да рачунамо! Никако да схватим шта не ваља код 1х12, а баш је добро код 3х9 или 3х10.
Нећемо као политичари да износимо тезе без објашњења и доказа.
П.С. не волим ни ја ове модерне погоне, уске ланце, точкове 29", карбонске рамове итд, али ја сам досадан аматер који вози сеоским и шумским путевима.
Живи и пусти друге да живе!

Korisnikov avatar
mbole
Postovi: 1287
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 12:07 am
Lokacija: Bataja

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod mbole » Sub Jul 18, 2020 2:16 am

Koliko ja kapiram, ovo je usko specijalizovan bajs, koji jednostavno nema potrebu za sirokim dijapazonom prenosa, kakvu ima drumas.
1X12 mu je vise nego dovoljno za njegovu namenu, a izbegao si ceo jedan menjac.

zarekg
Postovi: 92
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 9:29 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod zarekg » Sub Jul 18, 2020 10:19 am

mbole, u pravu si, samo nema to nikakve veze sa drumasem (niti treba da ima, to je neuporedivo) nego sa drugim mtb bajsevima.

veselibajker napisao::-) Хит. Дај преносне односе да рачунамо! Никако да схватим шта не ваља код 1х12, а баш је добро код 3х9 или 3х10.
Нећемо као политичари да износимо тезе без објашњења и доказа.
П.С. не волим ни ја ове модерне погоне, уске ланце, точкове 29", карбонске рамове итд, али ја сам досадан аматер који вози сеоским и шумским путевима.

Pa racunaj 32 napred i pozadi 11-50 i 22/32/42 napred i 11-32 pozadi. Uvek moze neki zub gore/dole... I izracunaces da je razlika na sitnim prenosima smesna a da taj sa jednim lancanikom ne moze da navrti preko 40 km/h. I to sto navrti, koliko mozes dugo da vrtis i na kojoj nenormalnoj kadenci.

Onda kazes da na triple pogonu vozis samo 3 brzine po prednjem lancaniku da ne bi ukosio lanac (sto je van pameti) a onda mozes da ukosis 11 brzina na 1 lancaniku??

Korisnikov avatar
mbole
Postovi: 1287
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 12:07 am
Lokacija: Bataja

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod mbole » Sub Jul 18, 2020 10:48 am

Nisam mislio bukvalno samo na drumas, uzeo sam ga samo radi poredjenja sa biciklom koji je pravljen kao "svestraniji".

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2443
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Sub Jul 18, 2020 11:46 am

Није ми било тешко да потражим тренутну понуду модерних погона за брђанске бицикле.
Онда сам урадио и анализу тренутног погона који возим 3х9 и могуће замене у виду 1х11.
Закључак - ако напред ставим погонски ланчаник са 34 зуба, а позади Shimano XT касету са 11 ланчаника у распону 11 до 46, добио сам врло приближно решење. Немам најспорији пренос који слабо користим и немам најбржи пренос који још мање користим. Имам 11 доступних брзина, један мењач мање и врло дугачак кавез задњег мењача који је ближе тлу него мој тренутни.
Брзину од 40 km/h постижем само низбрдо. На равном, са овим гумама могу само да је сањам. Нисам тркач, него брдски бициклиста и планинар коме бицикл омогућава исто уживање на дупло дужим стазама.
Враћам се на тему ланца и његовог отклона у страну. Да, ланац на 1х11 иде превише лево-десно по мом мишљењу и то ми се не свиђа, а посебно ми се не свиђа што су данашњи ланци уски да би се упаковали у задате димензије и трају врло кратко. Возио сам својевремено Shimano STX опрему из 1994. која је после 15 година била у одличном стању, а ланац спреман за још много километара. Пренос је био 3х7, све од челика, а ланац много јачи.
За друга "zarekg", радио сам и анализу преносних односа погона 3х9 и дошао до бројки које потврђују да смицање ланца у страну нити има смисла нити има потребе. Више трења, више напрезања, брже трошење компоненти и расипање енергије (ово више гледају тркачи, него брђани). Нпр. највећи погонски ланчаник и шести гоњени (23 зуба) дају сличан преносни однос као најмањи погонски и најмањи гоњени ланчаник, али у овом другом случају ланац иде по дијагонали и напрегнут је до највише мере. Дакле, такав избор ланчаника нема смисла.
Све је једноставно, логично, разрађено на многим интернет форумима које не пратим, саветовано од стране произвођача (оних што хоће да подвале нешто ново и скупо) и корисника којих на западу има у милионима. Нису ово моје тврдње, него чињенице.
Мени је битно да справа ради, да траје, да је прецизна, да трпи скакање по камењару и моју снагу на успону.
Живи и пусти друге да живе!

DakiNS
Postovi: 374
Pridružio se: Čet Mar 05, 2015 10:18 am

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DakiNS » Sub Jul 18, 2020 3:14 pm

Da ne shvatite pogrešno , pored terenca koristi se i drugi bajs
Slika

Korisnikov avatar
mbole
Postovi: 1287
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 12:07 am
Lokacija: Bataja

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod mbole » Ned Jul 19, 2020 12:04 pm

Jel se meni cini, ili onaj nandzarasti ghost ima krace pedale nego sto je uobicajeno?


Povratak na “Ostala oprema”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju